Šleperski prevoz robe – Zašto je bitno da posao poverite profesionalcima?
Šleperski prevoz robe je ključni deo svakom velikog poslovanja.
Uspeh jedne kompanije zavisi ne samo od vrhunske ponude, već i od brzine kojom njeni proizvodi stižu do prodavaca i krajnjih potrošača.
Transport velikih količina robe, naročito, teške predstavlja pravi izazov. On zahteva pažljivo planiranje i izvršenje kako bi se osigurala bezbednost vozača, drugih učesnika u saobraćaju i tereta. Prvi i osnovni korak je izbor odgovarajućeg transportnog vozila.
Šleperski prevoz robe predstavlja glavni deo transporta velikih tereta u svetu. Istraživanja pokazuju da se preko 70 odsto celokupne robe prevozi šleperima. Imajući ovo u vidu mnogi opravdano smatraju da bi bez šlepera nastao zastoj u privredi, što bi se negativno odrazilo i na ekonomiju.
Kada se pojavio šleperski prevoz robe?
Na prelazu između 19. i 20. veka transport robe je prolazio kroz period transformacije. Tome je doprineo razvoj prvog automobila u kasnom 19. veku i pronalazak montažnih linija Henryja Forda. Zahvaljujući ovom razvoju automobili su postali pristupačniji nego ikada ranije. Sa njima su stigle i nove ideje vezane za svet automobilske industrije. Jedna od njih jeste pojava šlepera.
Verovali ili ne, šleperski prevoz robe postoji više od 100 godina. Za to je zaslužan Alexander Winton. Ovaj američki inženjer posedovao je kompaniju, pod nazivom Winton Motor Carriage, koja se bavila proizvodnjom automobila.
Godine 1898. kompanija je prodala svoja prva 22 automobila, te ih je trebalo isporučiti kupcima. Međutim, kupci su živeli stotinama kilometara daleko od Klivlenda, gde se nalazila kompanija.
Alexander Winton je želeo da svoje proizvode isporuči direktno kupcima, a ne da ih doveze. Na taj način bi eliminisao trošenje automobila pre nego što stignu do svojih vlasnika. Da bi rešio dilemu razvio je specijalni polu-kamion tegljač namenjen za transport vozila.
Već naredne godine Winton Motor Carriage je započeo proizvodnju i ovih tegljača za sopstvenu upotrebu, kao i za druge proizvođače automobila.
U narednim decenijama došlo je do napretka u dizajnu, te su šleperi počeli da se koriste i za transport druge robe.
Vrste šlepera
Da biste izabrali pravi šleper za svoju robu morate znati osnovne karakteristike.
Šleper, tj. tegljač je kamion koji za sobom vuče jednu ili više prikolica ili poluprikolica. Upravo to ukazuje i njegov naziv, koji potiče od nemačke reči „schleppen“, što u prevodu znači „vući“.
Standardan šleper je dužine 13,6 m, širine 2,4 m i visine do 2,8 m. Njegov teretni kapacitet je zapremine do 90 m3.
Šleper mega je većih dimenzija. Dužina iznosi 13,6 m, širina 2,48 m, a visina do 3 m. Zapremine je 100 m3. Obično se koristi za kabastu robu koja ne može da stane u standardni model.
Šleper tandem se sastoji iz 2 prikolice. Svaka je dužine oko 8 m, širine 2,45 m i visine do 3 m. Ukupna zapremina je 120 m3. Najčešće se koristi za prevoz robe manje težine, ali veće zapremine.
Prema dizajnu prikolice postoje standardni cerada box, šleperi sa tvrdim stranama i hladnjače.
Najbolji šleperski prevoz robe
Kompanija BAS PROMET je specijalizovana za šleperski prevoz robe na teritoriji Republike Srbije.
Sa višedecenijskim iskustvom i preko 500 najsavremenijih kamiona možemo brzo i efikasno da odgovorimo svakom zahtevu u pogledu distribucije cementa domaćih proizvođača i organizacije teretnog transporta.
Profesionalni tim čine izuzetni stručnjaci na ovom polju, dok svi vozači imaju odgovarajuće iskustvo i licencu za prevoz teškog tereta.
Kontaktirajte nas i uverite se sami u kvalitet naših usluga!


